شرایط خصوصی پشتیبانی نوت بوک

موارد خاص که موجب نقض پشتیبانی رایگان نوت‌بوک‌ها می‌شوند:

1. پایان یافتن مدت زمان دوره خدمات دستگاه و قطعات جانبی نظیر باطری، براساس آن‌چه روی قطعه، کارت پشتیبانی و یا در پایگاه اینترنتی سریر سرویس درج شده باشد.
2. باز شدن بدنه دستگاه به‌ هر دلیل.
3. اقدام به تعمیر توسط شخص یا اشخاصی به‌ غیر از کارشناسان سریر.
4­. عیوب ناشی از تماس یا قرارگرفتن در مجاورت مایعات، حرارت بالا، سرمای شدید، مواد شیمیایی، امواج مغناطیسی شدید، گرد و غبار و خاک زیاد و به‌طور کلی آسیب‌های ناشی از عدم رعایت شرایط صحیح نگهداری.
5. ایرادات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و مانند آن.
6. هر نوع آسیب فیزیکی مانند شکستگی، کنده شدن قطعات، خراشیدگی، خم شدگی، تاب برداشتگی، ترک خوردگی، سوختگی، تغییر رنگ و غیره که با چشم قابل مشاهده باشد.
7. هر نوع آسیب الکترونیکی مانند سوختگی، ترکیدگی، تغییر رنگ قطعات بر اثر نوسانات برق شهر یا اتصال لوازم جانبی معیوب و غیره که با چشم مشاهده شده و به دلایلی جز ایراد ذاتی قطعه یا اشکالات ناشی ازخط تولید کارخانه باشد.
8. خرابی ظاهری سوکت‌ها و درگاه‌های ورودی و خروجی.
9. خرابی درایو نوری دستگاه به دلیل لمس قسمت‌های حساس، استفاده ناصحیح و یا وارد شدن اجسامی به‌غیر از انواع لوح‌های فشرده استاندارد به داخل دستگاه به‌صورتی که قطعات داخلی درایو آسیب ببینند.
10. عیوب ناشی از عدم اتصال صحیح لوازم جانبی همچون ابزارهای مجهز به خروجی USB ،HDMI، تلویزیون، نمایشگر و مانند آن.
11. آسیب‌دیدگی فن، صفحه کلید و ماوس، ناشی از ضربه، گرد و خاک زیاد و یا استفاده از مواد شوینده.
12. ایرادات و عیوب سخت‌افزاری ناشی از نصب و استفاده از نرم‌افزارهای غیر استاندارد، سیستم عامل‌های غیر منطبق و یا آلوده شدن سیستم به ویروس‌های کامپیوتری.
13. مخدوش شدن سریال دستگاه، موجود روی برچسب کارخانه و یا برچسب پشتیبانی.

نکات تکمیلی ارایه خدمات:

1. پشتیبانی رایگان سریر فقط شامل مواردی است که در طول دوره ضمانت در اثر خرابی قطعات و اشکالات ناشی از تولید در کارخانه و در شرایط عادی استفاده رخ داده باشد.
2. مشتری موظف است در هنگام خرید از سلامت فیزیکی دستگاه، اطمینان حاصل کند.
3. نوت‌بوک‌ هایی که در مرکز خدمات سریر تعمیر یا تعویض می‌شوند، تا اتمام مدت زمان پشتیبانی دستگاه اولیه تحت ضمانت سریر خواهند بود.

گارانتی سریر

4. دستگاهی که تعمیرآن مقرون به‌صرفه نبوده و یا تولید آن متوقف شده باشد، به‌شرط دارا بودن شرایط پشتیبانی، با کالای مشابه تعویض و اختلاف قیمت مربوطه به‌روز محاسبه خواهد شد.
5. برای ارسال دستگاه به مرکز خدمات سریر، می‌بایست از بسته‌بندی مناسب و ضد ضربه، مانند جعبه اصلی نوت‌بوک استفاده شود.
6. مسئولیت حمل و نقل کالا به مرکز خدمات پس از فروش سریر به‌عهده مشتری است.
7. مرکز خدمات سریر مسئولیتی در قبال مفقود شدن، صدمه دیدن و یا شکستگی و ضرب‌ دیدگی دستگاه‌هایی که به‌صورت پستی و یا روش‌های مشابه دریافت و یا ارسال می‌شوند نداشته و کلیه عواقب مادی و معنوی آن به‌عهده شرکت حامل خواهد بود.

8. قطعاتی که زمان پشتیبانی آن‌ها به اتمام رسیده و یا ضمانت آن‌ها باطل شده است، در صورت امکان با دریافت هزینه تعمیر خواهند شد.
9. چنان‌چه در هنگام پذیرش نوت‌بوک، موارد نقض پشتیبانی تشخیص داده نشده و پس از باز شدن دستگاه، نشانه‌های نفوذ مایعات، شکستگی یا دستکاری و مانند آن مشاهده شود، کارشناسان فنی شرکت می‌توانند بر طبق معیارهای ذکر شده،ضمانت‌نامه دستگاه را باطل کرده و هزینه مورد نیاز برای انجام تعمیرات را از صاحب کالا دریافت کنند.

10. در زمان تحویل کالا و در صورت تمایل مشتری، امکان آزمون حضوری دستگاه فراهم خواهد بود.

11. تعمیرات انجام شده روی قطعات بدون پشتیبانی، تا یک ماه از زمان تعمیر تحت ضمانت سریر است.
12­. تعهد صورت‌گرفته از جانب سریر در قبال ارایه خدمات به کالاهای تحت ضمانت این شرکت، تنها محدود به خود قطعه یا کالا بوده و شامل ابزارهای جانبی همراه دستگاه و یا همخوانی سایر ابزارها مانند ماوس، بلندگو، انواع حافظه کمکی و امثال آن نشده و شرکت مسئولیتی در قبال آن ندارد.

13. به‌منظور حفظ اطلاعات دستگاه، لازم است مشتری از اطلاعات ارزشمند خود یک نسخه پشتیبان تهیه کند. همچنین با توجه به اینکه حافظه جانبی دستگاه(هارد) ممکن است تعویض و یا فرمت شود، شرکت تعهدی برای حفظ اطلاعات،سیستم عامل و سایر نرم‌افزارهای اصل و یا غیر اصل موجود روی دستگاه ندارد.

14. طبق استاندارد جهانی ISO 9241-302:2008 صفحه نمایش LCD/LED در صورتی معیوب شناخته شده و نیازمند تعمیر و یا تعویض خواهد بود که بیش از 1 نقطه تاریک یا روشن و 3 تا 5 نقطه رنگی داشته باشد.

15. با مراجعه به سایت سریر سرویس، می‌توانید به صورت لحظه‌ای از وضعیت خدمت‌رسانی به کالای خود در گردش کار شرکت مطلع شوید.­
16­. جدیدترین اخبار سریر مانند فعال‌سازی پشتیبانی تکمیلی نوت‌بوک، نحوه تمدید مدت زمان پشتیبانی و تعمیرات نوت‌بوک‌های متفرقه و بدون پشتیبانی سریر، از طریق خبرنامه منتشر می‌شود.
17­. از آنجا که باطری نوت بوک وسیله ای مصرفی است،حداکثر تا 6 ماه گارانتی دارد.

گارانتی سریر

تعریف پشتیبانی سریر و نکات اصلی

تعریف پشتیبانی: کمپانی متعهد است که قطعه مشتری را در صورت بروز مشکل در مدت تعیین شده بدون هزینه تعمییر یا تعویض نماید.

بر همین اساس شرکت سریر سرویس که عهده دار اجرای ضمانت سخت افزار شرکت است .موارد تحت ضمانت و نقض ضمانت را به این گونه تعریف کرده است:

تعریف پشتیبانی سریر:
ضمانت نامه سریر بصورت قرارداد یا توافق بین شرکت سریرسرویس و مصرف‌کنندگان محصولات تحت ضمانت است.
در این توافق سریر سرویس متعهد است تا در مدت تعیین شده برای کالای مشخص، چنانچه شامل موارد نقض پشتیبانی نشود، هر گونه خرابی را دراسرع وقت بصورت رایگان تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض نماید.

نکات:

1. کالای تعویضی که تولید آن متوقف شده است به شرط دارا بودن شرایط پشتیبانی با کالای مشابه تعویض و اختلاف قیمت مربوطه محاسبه می‌گردد.
2. این شرکت هیچ گونه تعهدی در قبال همخوانی کالا با دستگاه مشتری را ندارد.
3. مسئولیت حمل و نقل کالای معیوب به مرکز پشتیبانی سریر بعهده مشتری است.
4. خریدار موظف است، در هنگام خرید کالا از سالم بودن برچسب پشتیبانی اطمینان حاصل نماید.
5.شرکت هیچ گونه تعهدی جهت تعمیر قطعاتی که زمان پشتیبانی آن‌ها به اتمام رسیده یا پشتیبانی آن‌ها باطل شده است را ندارد. اما در صورتی که این امکان وجود داشته باشد با دریافت هزینه تعمیر خواهد شد.
6. چنانچه هنگام پذیرش قطعه موارد نقض پشتیبانی تشخیص داده نشود، مسئولین فنی قطعه مورد نظر می‌توانند طبق معیارهای ذکر شده پشتیبانی را باطل کنند.
7. رسید شدن قطعات بدون پشتیبانی به منزله پذیرفتن هزینه مورد تعمیر از طرف مشتری است.
8. کالای تحویل داده شده در صورت درخواست مشتری در حضور وی تست خواهد شد.
9. دارنده رسید بعنوان صاحب کالا تلقی می شود و فقط در قبال رسید، کالا تحویل داده می شود.
10. تعمیرات انجام شده بر روی قطعات بدون پشتیبانی تا یک ماه تحت ضمانت سریر است.
11. شرکت هیچ گونه تعهدی نسبت به اطلاعات موجود در قطعات ارسالی ندارد.
12. اعتبار رسید کالا 45 روز پس از تاریخ رسید قطعه است و در صورت عدم مراجعه تا 20 روز، روزانه مبلغ 3000 ریال هزینه انبارداری دریافت می‌گردد.

کلیه هزینه‌های دستگاه‌های بدون پشتیبانی بر اساس نرخ مصوب سال 1392 اتحادیه (که در اینجا قابل مشاهده است) بعلاوه 6% مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود.